PENGEDAR SHAKLEE MELAKA DAN SELURUH MALAYSIA

Nak dijadikan cerita bagaimana saya terbuka hati nak jadi PENGEDAR SHAKLEE MELAKA ni sebab bersalin kan anak sulung saya. My beloved daughter Amani Safiyyah. Masa tengah pantang bersalinkan dia, saya cuti 3 bulan. Bayangkan la 3 bulan duk rumah, doing nothing..

Bukanlah doing nothing at all, of coz la duk belek-belek baby ai jugak.. hihi

My beloved daughter Amani Safiyyah

Aduh.. Bosan giler. 

Fikir-punya-fikir. Saya tetiba dapat idea nak join Shaklee ni. Nak serious berbisnes. So saya join Shaklee bawah mak Shaklee saya Hasyireen. Kami sebenarnya satu opis. Kat MELAKA jugak. Tak sangka group shaklee bawah mak Shaklee saya ni BEST GILER. 

SEBAB APA RUGI JOIN SHAKLEE?


1. Korang boleh bawak anak untuk semua event bawah susur galur group ni. 
Nak bawak suami ke adik-beradik ke lagi dialu-alukan.. They made us their family. Which is saya suka sangat sebab tak perlu tinggalkan Amani semata-mata nak berbisnes.

2. Leader-leader yang sangat supportive
Diorang tak lokek nak beri macam-macam reward klo kita dapat achieve certain-certain target. Ala.. bukan ssusah pon. kadang-kadang target dia, nak suruh kita update and share dalam FB 7x sehari. As simple as that. Kalau dapat achieve mereka bagi la reward. BEST KE BEST tu?

3. Leader suka buat contest. 
Leader kami ni banyak peringkat. Setiap peringkat tu ada je contest yang diorang nak buat. Semua orang boleh join dan layak untuk dapat reward. Selalunya dorg buat contest poster. So nanti masa tu banyak la poster cantik-cantik yang korang boleh guna untuk promote produk-produk Shaklee ni. Banyak sangat sharing yang bermanfaat.

4. Bisnes Online.
Group kami ni lebih fokus kepada online. Ataupun atas talian. Jadi tak ada la korang malu nak jumpa orang ke apa kan. Salah satu medium online nya BLOG la. So blog ni kira macam kedai kita la. Yang best nya orang boleh access kedai kita ni 24 jam setiap hari. Never closed. 

Kalau ikutkan dalam lama saya tak aktif blog ni. Dah dekat setahun gak la. Tapi reader blog every month tak kurang dari 5000 reader.

Kalau bagi saya yang tak mahir ni 5000 tu kira banyak dah tu.. nak tulis blog ni bukan susah sangat pon. Mula-mula je macam tak ada idea. Tapi lepas tu kang, pantang pegang keyboard, tak berhenti tangan korang menaip. hihihihi

5. Kelas Online
Leader banyak guide kita thru online je. Whatsapp ke. Fb live ke. So tak ada dah pening-pening nak drive ke kelas, bawak anak ke hulu hilir. No. No. No. Duk rumah layan kan anak dan suami pon boleh masuk kelas. 

So korang rasa rugi ke buat bisnes Shaklee ni?


SET KURUS SHAKLEE YANG TIDAK BERKESAN


Sebenarnya dah lama saya berkecimpung dengan suplimen Shaklee ni. Sejak 2009 lagi. Masa tu baru je mula kerja sebagai pensyarah. Masa tu hanya beli untuk makan. Ingat lagi set pertama yang saya beli. Set kurus. 



Ada Cinch Shake. Alfafa. Lechitin. Vitalea. Vitamin E. Herb Lax. Fibre. Cinch tea. Haa.. Banyak kan.. Dh beli banyak-banyak tu dapat la free membership. Tapi masa saya beli ni SID yang jual pada saya tu tak ada follow up ke or guide saya sangat during consumption. Sudahnya suplimen ke mana, kurus ke mana. hukhuk. Soo sad. 

Sebab kalau dihitung-hitung suplimen yang saya makan dulu tu mmg dah power habis dah. Macam Cinch shake, cinch tea tu, memang bagus sangat untuk kurus. Then Vitamin E tu memang antara suplimen yang "alah membeli menang memakai" untuk parut-parut jerawat saya.

Tapi sebab tak dapat consultation yang baik. Maka ianya tak beri apa-apa kesan pada saya. 

PENGEDAR SHAKLEE MELAKA NEGERI BERSEJARAH


Lepas saya join balik Shaklee on 2011 dan saya serius nak berbisnes dan jadi PENGEDAR SHAKLEE MELAKA ni, saya belajar untuk jadi seorang SID yang bagus. Yang dapat guide customer betul-betul supaya setiap produk yang mereka beli dan makan tu berbaloi dengan wang yang mereka laburkan. 



Bukannya berjaya jual kt customer, pastu blah je. Tak follow up pon customer. No. No. No. I'm not like dat. Saya tak diajar begitu..

Tak dinafikan sesetengah suplimen Shaklee ni mahal harga nya, tapi sangat-sangat berbaloi. Saya berani cakap sebab saya dah cuba dan dah rasa kesan nya. Termasuk la orang-orang disekeliling saya.

Nanti ada masa saya akan ceritakan kenapa korang rasa suplimen Shaklee ni mahal. Ada rahsia dia taw.. Tungguuuu.. 

KENAPA SAYA YAKIN DENGAN SHAKLEE WALAU KENA TIPU


Kena tipu ke? Bukan la kena tipu sangat. Cuma saya tak dapat guide yang betul sebelum ni. Macam rasa tertipu la.. Jadi lepas dah join balik ni, macam-macam ilmu saya dapat supaya saya tak ulangi kesalahan penjual set kurus saya tu.

Ilmu-ilmu ni semua meyakinkan saya yang suplimen Shaklee ni benar-benar BERKESAN, SELAMAT dan MESRA ALAM. Belum lagi saya cerita kajian-kajian yang Shaklee buat untuk pastikan produk dia selamat.

Salah satu hasil kajian Kajian Landmark Study Shaklee


Selain kajian-kajian yang Shaklee buat, CEO Shaklee, Mr. Roger Barnett, arahkan satu badan bebas NHANES untuk buat satu kajian yang dipanggil LAndmark study. Ini adalah kajian pihak ketiga yang tak ada kepentingan dalam Shaklee. Kajian ni membandingkan 3 jenis pengguna; iaitu pengguna yang tak makan apa-apa suplimen, pengguna yang makan suplimen selain Shaklee, dan pengguna yang dah makan suplimen Shaklee lebih 20tahun. 

So salah satu dapatannya ialah macam dalam gambar kat atas ni la. Yang makan suplimen selain Shaklee rupanya lebih risiko nak dapat disbetes dari individu yang tak makan apa-apa suplimen. Yang paling kurang risiko dah tentu la yang makan suplimen Shaklee. So dah terbukti Shaklee menawarkan kehidupan yang lebih sihat dan berkualiti.



Professor ni salah seorang pengguna tegar Shaklee. Dia bukan mmakan Shaklee tanpa unsur periksa. Dia nk bukti yang Shaklee ni betul-betul selamat dan berkesan. Bila keluar je result Landmark study ni, dia tahu yang dia tak salah pilih suplimen.

Sebenarnya banyak lagi cerita pasal landmark study ni. Ai story later k. Banyak nau yang nak story later ni. Hikhik

So.. lepas korang baca ceritera saya kat atas ni, apa tanggapan korang terhadap Shaklee? Nak join Shaklee pon tak susah mana. Bayar yuran keahlian RM79.50 je dah jadi ahli dah. Dan yang bestnya dah boleh start bisnes dapat side income macam tu je.. Tak pakai modal apa pon dah selain RM80 tu..

Nak join ahli bawah group ohsem saya ni, meh cepat-cepat contact saya. Lagi cepat korang mula lagi cepat kita dapat sebarkan kebaikan dan lagi cepat korang dapat side income.

BEST KE BEST??








Share this article :
+
Previous
Next Post »
0 Komentar untuk "PENGEDAR SHAKLEE MELAKA DAN SELURUH MALAYSIA"

Terima kasih diatas komen saudara/saudari yang dikasihi. Saya amat menghargainya.

Terima Kasih Komen Anda
 
Template By. Kunci Dunia - Designed By sensasi2020
Back To Top