BAGAIMANA UNTUK NYAHCASKAN ELEKTROSTATIK DARI BADAN ANDA

Assalamualaikum semua..

Semalam saya dan Mr. R balik ke klang sekejap. So sebelum kami gerak tu, tong kasi penuh dulu la kan.

Haip. Bukan tong perut ye. Tong minyak.
Puasa.. 
Puasa..
Tak mo fikir bukan-bukan. Tak baik taw. Hehe

So, nak jadi cerita, masa Mr. R tengah isi minyak, saya terbaca la instruction yang dorang tampal kat tiang-tiang berhampiran pam tu.

Ala instruction yang macam jangan hisap rokok, mati kan enjin tu. Tapi ada satu instruction yang menarik minat saya. Iaitu..


Nyahcaskan elektrostatik dari badan anda sebelum isi minyak. 

Saya jadi tertanya-tanya la, macam mana nak nyahcaskan elektrostatik dari badan tu.

So bila baca-baca, ohh camni rupanya nak nyahcaskan elektrostatik. 


Saya pon try la tanya kawan-kawan kat fb tu kan. Mana la taw ada yang taw macam mana nak nyahcaskan elektrokstatik tu kan. Rupanya ramai gak yang tak tahu.

Ramai rupanya geng-geng saya. Saya kan. Bila masuk je shopping compleks. Terus cas-cas saya ni aktif taw. Jadinya pantang terpegang besi troli terus kena karen. Even, kalau terkena kulit orang lain pon boleh kena karen. Hehe

So itu la sikit perkongsian untuk hilangkan cas statik dari badan kita. Kalau ada sesiapa ada idea yang lebih baik, jangan segan nak share di bahagian komen ye. Hehe

Till we meet in the next entry.
~~Happy Reading~~
Share this article :
+
Previous
Next Post »
1 Komentar untuk "BAGAIMANA UNTUK NYAHCASKAN ELEKTROSTATIK DARI BADAN ANDA"

Terima kasih atas perkongsian. fyi sy salah seorang yg sensitif dgn electrostatik discharge ni terutamanya bila sentuh alatan logam.

Terima kasih diatas komen saudara/saudari yang dikasihi. Saya amat menghargainya.

Terima Kasih Komen Anda
 
Template By. Kunci Dunia - Designed By sensasi2020
Back To Top