SEBAB KENAPA IBU MENGANDUNG PERLU MAKAN VITAMIN

Assalamualaikum semua..

Baru-baru ini saya mendapat tahu bahawa officemate saya mengandung anak ke-4. Alhamdulillah. I'm happy for her. Anak dia yang ke-3 pon dah 3 tahun kalau tak silap. Masuk 3 bulan kandungan dia. Sebelum kami tahu yang dia pregnant, kami tengok sikap dia lain sikit. Nampak dia diam jer.. Kurang bercakap. Pastu macam selalu nak marah jer. Sampai ada one of my friend cakap yang kakak tu marah kan dia. Huhuhu Rupa-rupanya dia pregnant. Patut la mood swing jer. Nightmare.  Huhuhu 

Perasaan orang mengandung ni lain macam kan. Masa saya pregnantkan Amani dulu alhamdulillah tak ada rasa nak marah-marah cuma saya senang kecik hati. Pantang tercuit sikit meleleh air mata. huhuhu hopefully Amani takde la cewek cam saya.. Orang cakap baby kita ni waktu kecik dia akan ikut perangai ibu dia. Waktu besar ikut perangai ayah. Tak tahu la betul ke tak.. 

Mual-mual, morning sickness, Hb low, GDM a.k.a diabetes, darah tinggi, pelupa, asyik nak tidur je, cepat letih. Ha.. Apa lagi yang mak yong tak rasa. Boleh dikatakan semua ni dirasai oleh ibu mengandung. Tak lupa night mare kena minum air gula. OMG. Rasa dia. sesiapa yang ada family history lagi best kan. Kena minum twice! (Saya lettew.. hewhewhew). Time early pregnancy lagi banyak simptom yang kita rasa kan. Asal makan je muntah. Kadang-kadang tak lalu makan. Sampai paksa-paksa makan sebab kesian kan baby. Kan.. Kan..

Video ni pon salah satu nightmare mak yong-mak yong sekalian. Meh kita tengok..


Lain ibu lain ragam kan? even ibu yang sama pon, boleh dapat ragam yang berbeza-beza untuk kandungan lain-lain kan.. (ikut pengalaman kawan-kawan la kan..) Banyak cabaran kita nak hadapi sepanjang 40 minggu ni kan. Sebab tu ibu-ibu perlukan khasiat dan nutrisi yang cukup. Bukan untuk kita jer, yang paling utama untuk baby yang kita kandung tu. Of course la kita nak baby kita dalam perut tu membesar dengan sihat, sempurna, dalam masa yang sama kita pon nak kan tenaga untuk buat kerja-kerja harian kita. Betul tak? Tak kisah la sama ada kita ni housewife atau ibu yang berkerja kan.. Tetap kena buat kerja-kerja jugak kan. Kalau yang housewife kena masak, mengemas rumah, jaga anak, cuci baju, lipat baju macam-macam lagi kan. Semua nya perlukan tenaga. 

U guys nak tahu tak macam mana kita boleh dapat nutrisi yang lengkap untuk kita dan baby And, dalam masa yang sama kita bertenaga dan bersemangat untuk buat kerja-kerja kita seharian. Biasanya kalau kita pergi check up mengandung, klinik or hospital ada bagi kita suplimen kan?


  • Antara suplimen dari bahan semulajadi dengan suplimen dari bahan kimia, yang mana akan ibu pilih? 
  • Antara yang dapat pengesahan Halal dengan yang tak pasti kehalalan nya, yang mana kita pilih? 

Kalau saya, dah tentu saya akan pilih suplimen yang dapat bagi tenaga, dari sumber semulajadi dan halal tentunya. Dan yang paling penting saya tahu suplimen tu berkesan untuk bagi semua nutrisi yang saya perlu kan.


Kalau ibu semua masih tercari-cari lagi suplimen yang berkesan, beri tenaga, semulajadi dan halal, jom saya share sikit apa suplimen yang saya amalkan sepanjang saya mengandung. Alhamdulillah sepanjang saya mengandung dapat kurangkan banyak simptom yang biasanya dialami oleh ibu mengandung. 

Menurut pakar nutrisi Shaklee, ibu hamil perlukan vitamin sejak dari perancangan kehamilan lagi. Especially asid folik. Tujuan nya adalah untuk mengelakkan masalah pertumbuhan saraf dan neuro janin pada awal kehamilan. Apabila ovum bercantum dengan sperma, maka akan berlaku proses pembahagian dan sel-sel organ baby akan terbentuk. Sebab itu ibu mengandung amat perlukan vitamin atau suplimen even sebelum mengandung lagi. Set Kehamilan Shaklee merupakan satu set suplimen yang dapat bekalkan kesemua nutrisi yang diperlukan oleh ibu mengandung. Jom kita tengok apa istimewa nya Set Mengandung Shaklee ni.

Ramai yang cakap kalau kita asyik mengantuk je, asyik nak tidur je time pregnant tu, pembawakan. Betul ke? Cube tengok ibu dalm video ni:


Kombinasi hebat Set Mengandung Shaklee

Set Asas Ibu Mengandung







Untuk trimester kedua, ibu-ibu boleh mula mengambil omega guard. Ianya amat baik untuk pembentukan otak bayi. Kita tentu nak bayi yang kita kandung itu, memiliki otak yang sempurna, cerdas dan pintar kan. 



Saya amat sarankan ibu-ibu semua mengambil suplimen-suplimen terutamanya SHAKLEE supaya ibu-ibu dapat membawa si kecil anda selama 9 bulan dengan cergas, bertenaga dan kekal sihat. Bayi anda pon turut dapat membesar dengan baik.


Jika ibu-ibu ingin mendapatkan suplimen seperti di atas boleh terus membeli secara atas talian dengan menekan butang di bawah ini.




ATAU


ATAU

Hubungi saya untuk mendapatkan harga istimewa dan jadual makan suplimen yang teratur. Pengambilan suplimen yang salah boleh memberi kesan kepada kesihatan anda dan boleh merugikan wang anda. 

Facebook : Radin Mas Nyawa



Till we meet in the next entry
~~ Happy Reading~~

Share this article :
+
Previous
Next Post »
1 Komentar untuk "SEBAB KENAPA IBU MENGANDUNG PERLU MAKAN VITAMIN "

semoga ida berpeluang merasai pengalaman ngeri terindah ni jugak aminnnnnnnnnnnnn

Terima kasih diatas komen saudara/saudari yang dikasihi. Saya amat menghargainya.

Terima Kasih Komen Anda
 
Template By. Kunci Dunia - Designed By sensasi2020
Back To Top